Thursday 15 December 2011

Remove VIRUS SHORTCUT guna NOTEPAD

VIRUS SHORTCUT nie da berleluasa kat DUNIA nie..terutamanya yg dkt U, POLI, IPG ke. n pusat2 pengajian yg de kat MALAYSIA nie..





Apakah Shortcut Antivirus? 

Shortcut Antivirus adalah perisian percuma yang direkacipta untuk melindungi kelemahan dalam Windows Shell yang salah menghurai fail shortcut (fail LNK).Shortcut Antivirus ini menggabungkan perlindungan dan alat-alat penyingkiran! Antivirus Shortcut dapat melindungi daripada jangkitan dan membuang fail yang dijangkiti. Fail yang dijangkiti dengan virus shortcut ini akan secara automatik disekat dan anda akan diminta untuk memadam fail yang dijangkiti.Bagaimana Shortcut Antivirus ini berfungsi Shortcut Antivirus ini akan menetapkan IconHandler shell DLL sendiri dan memeriksa setiap fail shortcut yang dipaparkan dengan LNK atau PIF extension. Jika ia mengesan shortcut yang boleh menggunakan kelemahan Shell maka Shortcut Antivirus ini akan memaparkan ikon "disekat" dan mencegah jangkitan Keperluan Sistem:Shortcut Antivirus ini tidak mengandungi adware / spyware modul Disokong Windows XP 32bit SP1-3/2003/VISTA/Seven. Compatible dengan semua perisian antivirus terkenal.

kat sini ada tutorial cam ne nak buat remove virus shortcut nie..

1 . bukak NOTEPAD 

2. then buka SCRIPT

3. copy semua  yg ada dalam SCRIPT tu, copy semua tau, jgn tertinggal 1 pon.

4. paste kat NOTEPAD anda.

5. save as NOTEPAD , killervirus.bat
* pastikan dibelakang name tu adu : .bat

6. da save , try run nie di tempat ada VIRUS SHORTCUT tu,
*lau ad lam pendrive, copy file tdi, paste kat pendrive, run it


lau korang malas nak buat atau x reti.. klik download je kat bwh nie..


p/s : sebelum cucuk pendrive kat leptop membe / cc / mkmal computer 2, hati2 la sikit yea. lau nak cara selamat transfer barang, u all just sent to je ..insyaALLAH selamat.. sekian

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers