Friday 13 January 2012

Burger Ramly ada BABI??





Macam mana Jakim nak inform public. Sijil halal berdasarkan pada tempat proses yg sama semasa permohonan. Pertukaran owner syarikat tak ada kena mengena dengan pengiktirafan sijil halal sebab pekerja masih sama dan nama syarikat masih sama. “Dah lama dah”…..cina menggunakan cara ini utk menyakinkan orang islam. Beli syarikat melayu atau syarikat yg dah ada sijil halal. Mudah ringkas cepat dan Berjaya mengabui mata orang islam. Lagi nama pulak “RAMLY” sama juga dgn pau “AHMAD” yang tertipu umat “MUHAMMAD”. Nak tawakal tapi sekarang dah tau, maka terbatalah tawakal kita tadi. Tukarlah jenama baru “AGROMAS” 100% bumiputra FAMA punya. Kalau dia menghidangkan yg tak halal juga terpaksalah dia tanggung. Wallahuallam.

Untuk pengetahuan semua rakan2, setelah aku berjumpa dengan Datuk Ramly “Ayahanda Negeri Selangor”dia bukan lagi pemilik Ramly Burger. Pemilik barunya adalah 1 tokey cina. Terjualnya syarikat tu setelah dia teraniaya oleh sahabat beliau sendiri yg menjual syarikat tersebut kepada tokey cina nie didalam keadaan Datuk Ramly kesempitan wang dulu. So kesimpulannya jenama melayu tapi bukan hak milik orang islam lagi.

Sekian harap maklum.

*** 'aku' yg dimaksudkan bukan dari Admin bro-uder ye...
 tapi menurut sumbeNurul Azham

1 comment:

  1. xbaik memfitnah.. klau kita xtahu kesahihannya maka xpayah la kita menyebarkannya. Kita akan terlibat sama dengan mereka..

    http://www.ramly.com.my/Ramly%20Web%28Home%20C%20P%20BM.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers